Brev:
Mad, konsistens og tygning
1. maj 2011
Alder:
7 mdr.
Mad, konsistens og tygning
Hej Helen
Min datter på 7,5 måned er godt i gang med skemaden. Hun har endnu ingen tænder, så jeg er lidt i tvivl om hvor meget hun egentlig kan tygge med gummerne. Indtil videre får hun kun moset mad og så selvfølgelig skorper, rugbrødsbjælker og arkurkering mm at sutte på. Skal jeg begynde at give hende små bitte stykker bondebrød og kogte grøntsager, eller er det for tidligt? Som jeg tidligere har skrevet til dig er jeg MEGET angst for at hun skal blive kvalt og er måske derfor lidt for forsigtig. Men jeg kan jo også godt se at hun ikke kan leve af flydende mad forevigt.
Et lille side spørgsmål. Må hun få blendet kogt hamburgerryg eller er det for saltet?
Med venlig hilsen
M